Det rullar på...

Det märks att vardagen kommit igång på allvar... Både och, men mest tråkigt!

Nu är det ju redan september och det blir mörkare och kallare ute!! Jag gillar hösten men inte dess sjukdomar man får på köpet!!
Än så länge, peppar, peppar har barnen hållit sig friska trots dagisvistelse.. Tilde har varit lite snorig men det gick tillbaka snabbt!

Vi hade ju kräftskiva med hela gården i lördags...superskoj var det. Trodde inte det skulle komma så många som det faktiskt gjorde!! Härligt!! Och en bra "avslutning" på sommaren;)

Nu är jag inne på min andra natt innan min LEDIGA helg!! Får hoppa in och jobba på lördag :( Så det var den lediga helgen det !! Det är mellan 8-15 så det är inte så farligt i alla fall.... Annars har vi inga planer faktiskt! Jag skulle behöva röjja hemma! Har inte hunnit göra ett räjält ryck på länge nu. Måste bara hitta energin till det.

Ebba har ju nu börjat på avdelningen Rävarna på dagis. Det är avdelningen där stoora barn går ;)
Oj, oj, oj!! Nu är jag stor tjej mamma.
Och det vill jag säga!! Hon har verkligen tagit detta på allvar!!

Hon provade ju att cykla utan stödhjul i somras men tyckte att det var lite läskigt så dom åkte på igen;)
I lördags...dagen efter om jag säger så ;) Så fick hon för sig att hon skulle cykla utan stödhjul!! Jaha, det var ju ingen idé at säga något utan bara hålla med och göra som hon sa;)) Hon behövde lite hjälp i starten men sen var det klippt och klart....Mamma, mama jag kan cykla utan stödhjul!! Och jag kan svänga också!!!

Det gick ju galant!! Våran stoora tjej!!

I veckan så kom hon och ville inte ha blöja på sig när hon sover...nähe?? Ok, men när man dricker välling på kvällen så blir man lätt kissnödig på natten, så vi får vänta till du slutar med välling. - Jaha, men då vill jag inte ha välling!! Ehh nähe....men vi kan ju börja imorgon då kanske... Nej!! Jag ska ha trosor när jag sover och inte ha välling för nu är jag en stor tjej mamma!!

Under den senaste veckan har våran stoora tjej:
Slutat dricka välling
Hon sover utan blöja (och det går kanonbra)
OCH cyklar utan stödhjul! Hon kan till och med svänga och starta själv!

DET NI!!!! Hon är för go vår Ebba <3


Kommentarer
Postat av: Moa

Det kan man kalla en stor tjej och duktig tjej <3

2011-09-04 @ 16:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0